Beanit® on Suomen arvostetuin kasviproteiinibrändi 2021

Taloustutkimuksen ja Kauppalehden tekemässä vuosittaisessa Brändien arvostus -tutkimuksessa listattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös kasvisproteiinibrändejä. Tulokset olivat kannaltamme kovin mairittelevia: Beanit® oli kaikissa keskeisissä mittareissa toimialan ykkönen. Kärkisija lohkesi arvostuksessa, asiakastyytyväisyydessä ja suositeltavuudessa.

Nyt saadut tulokset osoittavat, että laadukkaiden härkäpaputuotteiden lisäksi Beanitin innostavuus, rohkaiseminen pieniinkin ruokavaliomuutoksiin ja pidättäytyminen vastakkainasettelusta puhuttelee brändin tuntevia suomalaisia laajasti. Tuloksissa näkyy muun systemaattisen brändityön ohella alkuvuodesta 2021 tehty Lihalauantai-kampanja, joka nosti Beanitin otsikoihin ja puheenaiheeksi. Sovittelevuudessaan radikaalissa kampanjassa näkyivät peruspalikat, joiden varaan Beanit®-brändi on luotu.

”Olemme rakentaneet Beanit®-brändiä parin vuoden ajan joidenkin mielestä ehkä odottamattomiinkin suuntiin. Aiomme siis jatkossakin omaan iloiseen tyyliimme edistää koko kasvispainotteisen syömisen asiaa”, iloitsee Beanitin tuotepäällikkö Noora Vilkki.

Beanit® on edelleen nuori brändi, joka luotiin loppuvuodesta 2019 Suomen tunnetuimman ja ostetuimman kasviproteiinibrändin Härkiksen yhteyteen mahdollistaen kansainvälistymisen. Tänä päivänä Beanit® on kattobrändi kaikille tuotteillemme ja sen alla oleva Härkis® on edelleen Suomen suosituin kasviproteiini.

Tyytyväisyys tuo suosituksia

Erityisen korkeat pisteet Beanit® sai Brändien arvostus -tutkimuksessa suositeltavuudessa (NPS). Tämä antaa ymmärtää, että Beanit®-härkäpaputuotteet lunastavat lupaukset ja täyttävät ihmisten odotukset. Tyytyväisyys Beanitiin on näkynyt myös muista lähteistä saadussa markkinadatassa. Härkäpaputuotteitamme ensi kertaa ostaneista tulee säännöllisiä ostajia poikkeuksellisen tehokkaasti.

Tämän suuntaiset uutiset nostavat ammattikeittiöiden kanssa töitä tekevän tuotepäällikön Petteri Toivosen suupielet hymyyn.

”Beanit®-brändin arvostus on jo itsessään tietysti vahva viesti, mutta ennen kaikkea meitä tuloksissa ilahduttaa se, että ihmiset vaikuttavat pitävän tuotteitamme luotettavina ja odotuksiin vastaavina. Kun ammattikeittiöt tarjoilevat kasvipohjaisia ruokia asiakkailleen, jotka ehkä kokeilevat tämän kategorian tuotteita ensi kertaa, ovat nämä asiat äärettömän tarkeitä”, Toivonen kertoo.

Brändien arvostus -listaus kokonaisuudessaan oli erinomaisen ilahduttavaa luett  avaa laajemminkin Raisio-konsernissa. Elovena® ylsi Suomen kymmenen arvostetuimman tuotemerkin joukkoon ottaen yhdeksännen sijan. Sunnuntai® oli kaikista brändeistä 24. ja Nalle® sijalla 108.