HÄRKIS® -tuotteet kauppoihin Japanissa

11.1.2019

Japanilaiset pääsevät pian maistelemaan suomalaista härkäpapua, kun Härkis Finland -tuotteet tulevat satoihin kauppoihin. Verso Foodin paikallisena kumppanina toimii Hikari Miso, joka on Japanin johtavia miso-valmistajia.

Verso Foodin Suomessa valmistamat tuotteet tulevat Japanissa myyntiin nimellä Härkis Finland. Niitä voi maaliskuun lopulta lähtien ostaa Tokion, Osakan ja Nagoyan miljoonakaupungeissa yhteensä noin 400 kaupasta. Suomi kiinnostaa kovasti Japanissa, ja ruoasta puhuttaessa se edustaa puhtautta ja luonnollisuutta.

– Hikari Miso on meille tärkeä ja hyvä kumppani, kun Härkistä viedään Aasiaan. Se on perinteikäs perheyritys, joka tuntee japanilaisen ruokakulttuurin perinpohjaisesti, toteaa Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää.

Japaniin lanseerataan kolme Härkis -tuotetta: Härkis Plain, Härkis Mexican ja Härkis Ethnic Curry. Kaksi ensimmäistä ovat Suomen valikoimasta (Härkis Original ja Härkis Tex Mex), viimeinen vain Japaniin tehty oma tuote. Tämä on osoitus siitä, että Härkistä voidaan hyvin soveltaa erilaisiin ruokakulttuureihin.

HÄRKIS® sopii Hikari Mison kestäviin arvoihin

Hikari Miso on kiinnostunut härkäpavusta uutena raaka-aineena. Yhtiö kutsuu Härkistä ”seuraavan sukupolven lihaksi” eli se on kestävyysajatteluun perustuvaa, kasviproteiinista tuotettua ruokaa. Hikari Misolle ympäristöystävällisyys ja luonnonmukaisuus ovat tärkeitä ja härkäpapu sopii hyvin sen arvoihin.

Japanissa ruokavalio muuttuu, kun nuoriso länsimaistuu. Kasviskategoria on nouseva trendi ja erittäin kilpailtu elintarvikeala. Japanissa kasviproteiinin käytössä ei niinkään ole kyse lihan korvaamisesta, vaan Härkis nähdään kiinnostavana ja helppona tapana syödä kasviksia. Salaatti yhdessä proteiinin kanssa on monelle arkiruoka, siksi ruuan proteiinipitoisuus on tärkeä asia.